Monday, February 22, 2010

Kesan Kemarau

Actualy gambar dibawah ni adalah gambar yang saya rakamkan masa on the way pulang bercuti ke kampung saya raya cina lalu.....

Masa tu kemarau dan panas terik... Kebakaran dah start berlaku! Lepas ni kalau tak control jerebu lah pulak..



Tak pasti pulak kebakaran ni disengajakan atau sebaliknya..





Mungkin juga ada pemandu yang campak puntung rokok yang belum padam kearah kebun kelapa sawit ni. Api dah start menyambar.




Ni pulak kesan kebakaran. Api dah merebak kat arah sebelah pula......




Air sungai ni pada hari biasa memang penuh airnya. Tapi pada musim kemarau ni sudah mulai kering...




Teringat masa lalu.... saya pernah mandi kat sungai ni..... Seingat saya dulu airnya separas dada.... tapi kini sudah semakin cetek!

Motifnya di sini.. saya benar-benar mengharapkan hujan turun. Semoga kemarau musim ini akan cepat berakhir!!

No comments:

Post a Comment