Sunday, August 1, 2010

Petanda Lazim Serangan Jantung

Ramai yang pernah terkena penyakit jantung.... ramai juga yang belum mengalaminya.... jika umur meningkat dan tidak menjaga pemakanan serta tidak melakukan senaman....... maka tidak mustahil kita sendiri akan terkena penyakit yang bahaya ini. Di bawah adalah artikel yang berguna, tanda tanda awal jika seseorang terkena penyakit jantung.......

Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.




No comments:

Post a Comment