Wednesday, January 5, 2011

Aiman Ponteng Sekolah...


Aku bangun pagi ni pukul 6.25 pagi... terkocoh2 aku kejutkan my son aiman gi sekolah sebab dah terlambat sikit... biasa aku bangun kul 5.00 pagi!!.... Masa siapkan breakfast, hujan turun punyelah lebat.... lepas solat subuh aku jenguk my son dah siap-siap tapi masih tercegat depan balkoni rumah ku... tunggu hujan berhenti... tapi masih lebat!!

At last... terpaksa redah jugalah hujan tu guna payung kerana jam dah hampir kul 7.30 pagi... 5 minit lepas tu nampak muka dia lagi.... aii... napa balik lagi!!! aku tanye... dia kata pintu pagar sekolah dah tutup... ramai student yang dtg lambat tak dapat masuk... untuk pengetahuan you all, rumah aku dengan sekolah tu dekat je..... hanya beberapa meter..... bumbung sekolah tu pun boleh nampak dari rumahku!!

Aku geleng kepala tengok sekolah tu... tak ada tolerensi langsung!!! Dulu pun aku pernah sekolah jugakkk... tapi bila hujan lebat cikgu bagi kelonggaran sapa yang terlewat tu dimaafkan dan dibenarkan masukk sekolah!! tapi sekolah tu!!!! Agak2-agaklah!!! dalam hujan lebat tu macam2 boleh berlaku... boleh berlaku kemalangan sebab jalan licin dan budak2 boleh sakit kerana basah dan kesejukan!!!

So Kalau cikgu benda2 cam ni pun tak boleh pikir.... aku tak tau apa nak kata!!.... so hari ni aiman ponteng jelah... nak buek camne kan.... rezeki dia dapat sambung tido!!!

No comments:

Post a Comment