Wednesday, December 9, 2009

Hari pertama aku menulis....

Ini hari pertama aku menulis blog. Tak pernah aku merasa sesukar ini kerana dunia penulisan telah lama aku tinggalkan. Zaman persekolahan telah lama berlalu. Seingatku, dulu penulisan kreatif adalah menjadi kesukaanku. Cerpen dan puisi menjadi tatapan utama ketika menatap majalah dan surat khabar... Pernah juga cuba menulis cerpen. Tapi tak sempat ku kembangkan kerana kesibukanku belajar di Instuisi Pengajian Tinggi. Cerpenku pernah tersiar di majalah yang di terbitkan oleh persatuan Penulisan Kreatif di Kampus..... Waktu itu idea datang mencurah-curah tanpa di paksa. Indahnya pada waktu itu!

Tapi itu dulu.... Sekarang otak dah semakin berkarat. Aku betul betul perlukan masa untuk mengasah otakku semula. Tuntutan kerjaya dan tugas seharian membataskan aku untuk menulis. Tapi keinginan untuk menjadi penulis blog semakin kuat setiap hari sejak aku meletakkan jawatan sebagai pengurus di salah sebuah Pasaraya ternama. Masaku agak banyak terluang dan inilah peluang aku melepaskan dendamku untuk menjadi seorang penulis yang dulunya tak kesampaian.

Soalnya ..apa yang nak ku tulis ye.... Tunggulah esok hari. Otakku betul-betul tak dapat memproses data kerana kekeringan idea...

No comments:

Post a Comment