Sunday, December 27, 2009

Jualan hujung Tahun Mengoda-goda!

Hari Krismas tahun ini jatuh hari Jumaat. Rata-rata warga yang bekerja mengambil peluang hari cuti ini untuk pulang ke kampung. Ada juga mengambil peluang ini bercuti di tempat-tempat peranginan dan ada juga yang berehat di rumah bersama keluarga yang tercinta.

Kami Sekeluarga?? Sudah pasti meluangkan masa bersama. Masak kemudian makan bersama!. Petang barulah kami jalan-jalan.... tetapi bukanlah ke tempat tempat yang mengeluarkan belanja yang banyak, tetapi pusat membeli belah terdekat iaitu Jusco, Balakong!. Aku langsung tak berniat untuk shopping. Maklum sahajalah hujung tahun ni cuti sekolah bakal berakhir!. Peruntukkan untuk belanja buku sekolah dan yuran anak-anak perlu diutamakan. Walaupun anak-anaku tak ramai namun itu bukanlah alasan untuk boros berbelanja.

Malangnya kemana aku pergi di pusat membeli-belah ini, mataku di jamu dengan tawaran potongan harga yang menarik dan berbaloi-baloi!! Dapatkah aku menahan perasaan ini.......































































Puas dari menahan diri untuk tidak tergoda... last last aku terbeli juga...... bekas susu dan bekas gula yang cantik berharga RM 4.90 satu ( harga sebenar RM 9.90 satu, diskaun 50%). Dan juga 2 piring kuih berjenama Claytan berharga RM 1.50 satu- bestbuy. Jumlah duit terbang hanyalah lebih kurang RM 13.00. Alhamdulillah.... selamat duitku!

No comments:

Post a Comment