Friday, December 25, 2009

Makan Malam Yang Membahagiakan

Sejak aku resign dari pekerjaanku 3 bulan lalu aku sekeluarga jarang makan di luar. Biasanya akulah menyediakan makanan dengan memasak apa yang ada di dalam peti sejuk. Teringat dulu sewaktu bekerja, aku hanya dapat menyediakan makanan untuk pagi dan tengahari sahaja, tetapi makan malam kami makan di luar atau di bungkus untuk di bawa pulang. Selepas pulang dari kerja aku selalunya kepenatan dan tak mampu nak bangun untuk memasak untuk suami dan anak-anakku! Mujur suami memahami dan ianya menjadi rutin kami setiap hari!.

Pada awal aku berhenti kerja aku kemaruk pula nak memasak! Sebut saja apa yang tekak teringin nak makan semuanya dapat ku sediakan... nasi ayam, nasi beriyani, laksa, mee hailam, kek, dan pelbagai lagi... Hingga berat badanku kini bertambah 5 kg!!..... Terkejut beruk aku sewaktu menimbang berat badanku! Perutku dah berlipat tiga.. Tak yah ceritalah bahagian yang lain-lain tu...... faham faham sendiri le!. Nasib baiklah bentuk badan ku jenis tinggi, hanya kurang 2 cm je dari ketinggian Linda Onn. Tak adalah nampak gemuk sangat! Sekarang ni pun aku sedang aggresif buat sit up 100 kali sehari dan tak nak makan malam!!! Tu pun kadang-kadang aje terlaksana!.

But yang aku nak sampaikan di sini bukanlah pasal bentuk badan ku yang dah naik 5 kg ni, tetapi aku nak cerita bila kita sudah lama tidak makan di luar, sesekali kita lakukan bersama keluarga tercinta, ianya sesuatu yang sungguh menyeronokkan dan membahagiakan. Lupakan dulu pasal diet!! Fokuslah dulu dengan kebahagiaan ini...........
Layann dulu...........




Air Karot susu dan air asam boi! rating 4 bintang!



Tom Yam terangkat! rating 5 bintang...


Nasi goreng Pattaya!. rating 4 bintang...


Tomyam Seafood sedapp giler! rating 5 bintang..
































Anyway tak menyesal makan di sini. Cubalah nasi goreng kampung dan Somtamnya! Pasti anda berpuas hati. Tempat dan nama kedai???.. Khairul Seafood, Masakan Ala Thai. Tempatnya di Saujana Impian, Kajang.

No comments:

Post a Comment