Friday, November 26, 2010

Rutin Hari Sabtu

Salam hari sabtu.... rutin hari sabtu... pagi-pagi bangun tidur lepas solat mesti sapu2 rumah dulu. Lepas tu aku keluar kat halaman rumah untuk bersihkan daun yang berserakan kat balkoni umah aku.... Pagi2 rutin wajib mesti siram pokok dulu... Cuaca sekarang ni agak panas... pokok2 aku masuk je  tengahari mulalah nak layu.... daun -daun bambo aku ni kejap2 nak kuning. Hari ni aku amik masa sikit nak belai2 pokok aku ni!!! Jom layan pokok kejap!!!


Ni My chinese bamboo kesayangan aku.... dah 3 tahun aku jaga.....


Ni daun bambo yang aku sengaja  biarkan ia menjalar memenuhi kawasan taman yang sekangkang kera tu.. saja je aku biar... nak bagi umah aku sejuk!!


Dulu aku tanam pokok spesis halia tu nak bagi sejuk umah aku.... sekarang ni jadi semak lah pulak sebab dah membiak-biak... dan aku skrg ni tak de masa nak bersihkan taman!!


Batang chinese bambo.... dah mula membiak.


Nilah taman terbiar... sikit lagi nak jadi belukar... kerana kurang penjagaan. Dah lama aku tak baja pokok2 aku ni..... banyak pokok2 lain yang dah mati!!! tinggal pokok2 yang tahan lasak je yang survive!!!

No comments:

Post a Comment